Friday, November 26, 2010

Tanggungjawab @ responsibility @ juz pandai cakap je???



sedih betul bila kita disalahkan atas kesalahan yg orang tu sendiri sedar dengan apa yg dia buat..
setelah berjalan2 di blog kawan2 yg lain, boleh plak terjumpa dgn satu blog ni...
waduh2...memang menusuk kalbu betul la...
and memang betul2 meluahkan perasaan tu yer kamu...
kami disalahkan atas kesalahan yg dia buat sejak dari awal...
kecewa?? HELLO!! kami lg kecewa...keluar macam tu je dgn tanpa bgth apa2...not even a word!!!
y in da world, org luar boleh tau cerita daripada org dlm rumah tu sendiri...
kami, kami, & kami ni t'sangat la terkejut bila dapat tau cerita nya daripada outsiders...
bertanggungjawab sgt la tu kamu kn...huh..

at first aku memang tak nak tulis kat sini..
tp i can't stop myself..if terasa diri dianiaya, kami lebih lg...
tiba2 je bukak sem kuar mcm tu je..
then x cakap sepatah benda pun about that thing..
plus, if betul la cara kamu, u should have give me the keys...
tp x pn...so, dats show it...
if expect nk jimat..kami pn nk jimat beb...
if cmtu, daripada dulu lg aku dh boleh lari dari situ n stay tmpt lain...
mcm mana kami nk cari pengganti dlm masa yg singkat??? HOW???
u should responsible on ur behave...
tu menganiaya namanya..bukan dianiaya...
aku nak marah sgt pn tak boleh...
cz da truth is, u r NOT responsible...
jgn jadikan alasan kamu busy sesaje...org lain pn busy jgk...
dh tau byk bnda nak buat, kena la manage ur own schedule..
BUKAN letakkan kesalahan kat atas bahu org lain...

aku tak nak la cakap aku kecewa ke apa ke like u said..
tp aku just nk bg nasihat je...
setiap org ada tanggungjawab masing2..
if rasa can't handle too many responsibilities, then tak yah buat...
buat apa yg kamu mampu..benda2 tu bukan bg jaminan 100% tuk kita in future...
n sometimes, handling projects makes u feel like besar kepala n meninggi diri..
terasa yg "oh, aku org pntg..xda masa"..dats TOTALLY WRONG!!
tanggungjawab is tanggungjawab dear...
jgn la nk salahkan org lain atas kesalahan diri sendiri...
cukup2 la..sudah la tu..enough ok..

setiap org diberi masa 24 jam sehari 7 hari seminggu...
hanya orang yg dh mati sahaja tak ada masa...
renung2kan ek...
if tiba2 kamu terbaca post ni, aku nak kamu tau yg jgn sesekali buat mcm ni lg...
kamu menganiaya diri sendiri sebenarnya..bukan org lain..
dh banyak handle benda, so u should know better what responsible is...

5 comments:

  1. i like!!!huhu..everyone dikurniakn masa n hari yg sma.responsiblity ats bahu sdri..bila menunding jari,kna ingt,tunding kt diri kita dlu.nilai.n baru ckp.kn sad?
    huhu..nice2..curi ek.hehe..mana kotak shoutbox ko?

    ReplyDelete
  2. shaher: hahaha..ko kena tukar jantina dulu la..;p
    jima: dats ryte girl..so kena nilai diri sendiri dulu...shoutbox tu kne tggu aku tkr layout dulu la..baru sesuai...haahhaha...;p

    ReplyDelete
  3. just ignore n go on...u ur own bisness, me my on business

    ReplyDelete
  4. akak: betul la...malas dh nk sebut benda ni..huhuhu

    ReplyDelete

saya ingin komen..;p